torsdag 30. september 2010

Hei, hei!

På tide med en liten oppdatering!

I forrige uke var vi hos manuellterapeut Marc De Decker på Barneklinikken. Vi har lenge følt at det er noe som plager Leon, og det viser seg at han har noe som heter KISS. Dvs en låsning i nakken som medfører ubehag. Han har blant annet fått en favorittside, sånn at bakhodet hans er litt avflata på høyre side. Dettte pga at låsningen satt på venstre side. Rett under hodeskallen. Han hadde i tillegg en låsning i bekkenet. Disse låsningene kan medføre så mangt. Det spiller inn på fordøyelsen, søvnen og hundre andre ting. Den tette tårekanalen han har hatt siden fødselen, kan blant annet være et resultat av KISS. Syns helsepersonell i Norge er ALTFOR dårlig opplyst om KISS problematikken. I Tyskland blir alle nyfødte sjekket for KISS på sykehuset. Norge har litt å lære derfra. Her har de knapt hørt om det... Men forhåpentligvis hjalp den behandlingen han fikk forrige onsdag. En kjempetakk til Marc De Decker! Han er super og anbefales på det sterkeste!!! Leon skal følges opp av fysioterapeut, men vi har ikke fått time enda. De ringer nok i dag eller i morra. Men allerede nå har vi merka STOR forskjell. Leon sover mye mer!!! :D Han er en glad og fornøyd liten guttebass!!!




I går (onsdag 29.) tok vi en svipptur til Lillesand for å se på et hus vi har kikka litt på på Finn.no. Har jo funnet ut at vi for Leon sin skyld skal flytte til trygge omgivelser med masse muligheter. (oooog litt for mams og paps sin skyld. Man trenger jo litt kjærestetid iblant, og vi veit hvertfall om en farmor og farfar som ikke har noe imot å passe lille favorittklumpen sin litt. Hehe)
Vi likte huset kjempegodt å bestemte oss for å legge inn bud, og i dag, etter litt motbud og sånn så var huset vårt!!! :D Jeg er happyhappy og gleder meg til å flytte! Kommer til å savne venna mine her i Oslo, men skal prøve å komme meg inn til by'n og si hei i ny og ne! Dessuten har vi gjesterom så folk er hjertelig velkommen! Lillesand er tross alt ikke sååå langt unna, og tenk for en PERLE det er på sommeren!!! *drømmemegbort*

Sørlandsidyll! Gleder meg til å kunne dra ut i båt når vi måtte føle for det. DIGG!!!
Bildet er tatt sommer'n 09.



Her er noen bilder av huset:


Jeg elsker at det er så lyst og fint. Mitt favorittrom er kjøkkenet, og jeg kommer til å stortrives med hage på begge sider av huset! Håper jeg greier å holde liv i epletreet ;)









Jeg tror nok vi kommer til og trives skikkelig godt der!




Verdens søteste gutt!




Leon elsker å ligge på mummi-babygymmen sin. Ligger og spreller og ler og har dype samtaler med lille My som svever over han. Lille go'gutten!

2 kommentarer:

  1. Moro med blogg, håper det er greit jeg følger med :-) Har en blogg selv, som dreier seg om min pelskledde baby!

    Har hørt om tilfeller av KISS flere ganger, og jeg kjenner ganske få med barn, så det virker som om det er noe som burde tas mer alvorlig! Det ville nok spart mange foreldre for bekymring.

    Huset deres er så innmari fint, og sørlandsidyll og ut i båt når dere vil høres ikke dumt ut i det hele tatt!!

    SvarSlett